Creative data #6: Ako komunikovať dáta publiku
Pozývame vás na ďalší workshop s UX a grafickou dizajnérkou Annou Ulahelovou. Dozviete sa, ako efektívne využiť vizualizáciu dát a informácií ku komunikácií s publikom a čo všetko je dôležité si premyslieť skôr, ako začnete vizualizovať.
Registrujte sa na workshop.
Lektorka nám ďalej ukáže:
- ako si definovať správu, ktorú chceme komunikovať pomocou rôznych metód (Big idea, „3 minutes story” a iné), prejdeme si rôzne typy grafov a ako si medzi nimi vybrať ten vhodný.
- ako pomocou vizuálnych prvkov zdôrazniť určitú informáciu
- čo robí vizualizácie čitateľné, na čo si dať pozor a čomu sa radšej vyhnúť
- aké softvéry na vizualizáciu dát využiť a úvod toho, ako fungujú
Na workshope budeme pracovať s dostupnými dátami a analýzami, ktoré súvisia s mestom Košice.
Pracovať budeme v nástrojoch Miro (miro.com), Raw Graphs (www.rawgraphs.io) alebo Datawrapper (www.datawrapper.de), ktoré sú zadarmo dostupné online. Potrebujete len dobré pripojenie k internetu.
Kto je Anna Ulahelová?
Anna je dizajnérka na rozhraní UX, informačného a grafického dizajnu. Rada pozoruje a skúma témy, ktoré sú prepojené so spoločnosťou, mestom a prostredím, pričom na pochopenie problému a ideáciu využíva vizualizácie a diagramy. Aktuálne pracuje na rôznych projektoch súvisiacich s kultúrou, dizajnom a prostredím na Slovensku. Ako UX dizajnérka spolupracuje s českou spoločnosťou Stride XL, ktorá sa venuje strategickému dizajnu a inováciám.
Portfólio: https://cargocollective.com/au-folio