Ďalší zo série CityHacks prilákal 30 tímov


[Hackathony]

Cez víkend 3. až 4. decembra 2022 sa v spolupráci s Deutsche Telekom IT Solutions uskutočnil ďalší z hackathonov City Hacks, ktoré sa konajú v rámci projektu Košice 2.0. Až 30 prihlásených tímov sa mohlo tentokrát zapojiť do 5 výziev, z toho dve výzvy boli v rámci projektu Košice 2.0 zamerané na mobilitu a housing. 

Dopravu by zdokonalili inteligentné križovatky, ale aj šetrenie CO2 emisií

Vo výzve zameranej na mobilitu – Zlepšenie dopravnej situácie a riešenie výziev pre mobilitu a ekologické cestovanie v meste Košice zvíťazili tímy Crying in the Library, 404 – Team Not Found a Argon. V rámci výzvy bolo cieľom „vyvinúť digitálny produkt alebo službu, ktorá zefektívni možnosti mobility obyvateľov mesta Košice a podporí využívanie alternatívnych foriem dopravy (e-mobilita, verejná doprava, bicykle, kolobežky a iné). Počet osôb prepravujúcich sa v rámci mesta sa vyvíja dynamicky a ovplyvňuje ho výstavba bytových priestorov, no aj rozvíjajúce sa pracovné možnosti na území celého mesta.“

Crying in the Library

Efektívne riadenie dopravnej infraštruktúry dokáže výrazne znížiť čas strávený presúvaním sa po meste. Navrhovaným riešením tímu Crying in the Library bol inteligentný systém križovatiek, ktorý by na rozdiel od súčasných časových či senzorových semaforov priniesol inteligentný kamerový systém, ktorý by na základe výpočtov v reálnom čase mohol dynamicky ovládať svetelnú signalizáciu. Dokázal by určovať optimálne intervaly zelenej tak, aby sa nevytvárali zápchy a aby mohli vozidla v čo najväčšej miere využívať zelenú vlnu, ktorá by sa prispôsobovala aktuálnej situácii na ceste.

404 – Team Not Found

Riešenie tohto tímu dostalo názov Sitera. Išlo o car-sharingovú platformu, ktorá sa na rozdiel od existujúcich aplikácií zameriava na lokálne presuny a dochádzanie za bežnými potrebami. Na základe vstupných dát od užívateľov by systém automaticky generoval optimálne trasy a prepájal užívateľov, ktorí cestujú do rovnakého cieľa. Okrem toho by obsahoval aj možnosť hodnotenia vodičov či pasažierov. Odmenou za toto efektívne presúvanie by boli vouchery do lokálnych prevádzok, ktoré by v konečnom dôsledku podporili aj lokálny trh a výrazne šetrili množstvo CO2 emisií.

Argon

Posledným oceneným tímom bol tím Argon, ktorý reagoval na aktuálnu utečeneckú situáciu a navrhol aplikáciu, ktorá komukoľvek, kto sa dostane do mesta a potrebuje sa zorientovať, umožní nájsť optimálne trasy k svojim cieľom. Tím navyše navrhol prototyp tlačiarne, ktorá dokáže na počkanie vytlačiť potrebnú trasu na papier, čím umožní orientáciu bez nevyhnutnej potreby internetového pripojenia.

Tímy si v rámci výzvy „mobilita“ rozdelili výhru 5 000 eur.

Výhru k druhej téme výzvy si odniesli dva tímy

Vo výzve zameranej na housing – Dostupné a kvalitné bývanie pre všetkých priniesli tímy množstvo nápadov, z ktorých porota vybrala 2 víťazné návrhy. Ich autormi boli tímy Space_code a Fake it Till you Make it, ktoré si tiež rozdelili výhru vo výške 5 000 eur.

Space code

Tím Space_code navrhol riešenie v podobe hodnotenia lokalít na základe dát. Pri hľadaní vhodného ubytovania by tak rôzni záujemcovia mohli filtrovať dostupné ponuky na základe preferencií, prostredia, v ktorom sa nehnuteľnosť nachádza aj s pridanými kvalitatívnymi informáciami z dostupných zdrojov. Výhodou tejto aplikácie by bola aj okamžitá interaktivita medzi majiteľmi, nájomcami a záujemcami o ubytovanie. 

Fake it Till you Make it

Aplikáciu na spôsob Tinderu navrhol tím Fake it Till you Make it. Vďaka nastaveniu osobných preferencií, ktoré by užívatelia uviedli, by tak na princípe swipeovania dokázala nájsť najvhodnejších spolubývajúcich a navyše by umožnila spoločne hľadať najvhodnejšie miesto s možnosťou hlasovania za danú lokalitu.

24-hodinový hackathon priniesol množstvo podnetných a originálnych ideí, ktoré dokážu pomôcť samospráve a jeho obyvateľom pri zdokonaľovaní služieb.